Farmaciile sunt un mediu ideal pentru a intra in contact cu un public cu nevoi cat mai diversificate. Totodata farmaciile pot fi un mediu credibil pentru branduri, unde nu pot fi prezente produse neverificate. Astfel creste gradul de observare a mesajului si increderea fata de produsul respectiv.
Conform unui studiu realizat, peste 50% din deciziile de cumparare ale clientilor sunt luate in farmacie, la locul cumpararii.
Decizia clientilor depinde de informatiile din jur, se pot razgandi, pot alege produsul concurent doar pe baza unor sfaturi, afise, displayuri sau orice alt material de promovare.
CARE SUNT MOTIVELE?
Acest fapt se datoreaza:
- varietatii medicamentelor de acelasi fel / cu acelasi efect
- lipsa capacitatii de luare a unor decizii a clientilor
- lipsa cunostintelor medicale ale clientilor
- factori sociali si psihologici
- informarea direct din decorul farmaciei
Farmaciile permit SEGMENTAREA PUBLICULUI in functie de comportamente influentate de ocaziile de utilizare:
- permit strategii de marketing care urmaresc influentarea comportamentului de consum
- schimbarea atitudinii fata de un brand nou
- cresterea increderii intr-un brand cunoscut
- dezvoltarea apetitului de consum
Sistemele actuale de promovare din farmacii sunt atragatoare vizual dar:
- nu genereaza interactiune cu consumatorul
- utilizeaza doar mijloace vizuale clasice de promovare – print sau digital
- se pierd în decorul farmaciei